Kallis, Sa oled kosunud… vol 2

on

Pole ammu siia ühtki postitust teinud. Täna aga soovin uuesti midagi ütelda ja välja tuua enda eilse Facebooki postituse juurde natuke lisamõtteid ning -informatsiooni, miks ma väidan oma FB postituses seda, mida ma väidan.

Nagu mulle ühes kommentaaris ka tagasiside anti, et tõesti ei saa läbikukkunuks pidada vaid üht poolt, siis toon siin ja pikemalt kui uudisvoos natuke andmeid. Oma blogipostituses Treenerist mõne sõnaga, olen ma juba andnud aasta tagasi tagasisidet oma treenerile, Marek B Kalmusele, kes mind on alati nõustanud ja aidanud ning kellega koostöö on alati sujunud. Ütlesin ju ka oma Facebooki postituses, et ta lihtsalt ei lasknud mul läbi kukkuda.

Ma olen aastate jooksul mitmeid kordi alustanud peaaegu nullist uuesti vormi saamist ja tippvormi saavutamist ning sealjuures investeerinud toitumis- ja treeningkavasse. Investeeringud, mida ma siiamaani mäletan. Tean, mis on õige toit ja mida ning mis kogustes tuleb süüa, et ma ei läheks uuesti sinna 100+ kilode juurde oma kaaluga, vaid oleksin normaalkaalus. Jah, ma pole “kuiv” ja sellises vormis, nagu kunagi, ent ma pole täna ka “sardell” ja midagi ei lotenda ning varvaste nägemiseks pole vaja kummarduda või peeglist neid vaadata. Need investeeringud, mis ma tema kavasid tellides tegin, saadavad mind siiamaani. Juba eelviimase saate: Kallis, Sa oled kosunud järel otsustasin, et teen proovi ja vaatan, mida oma toitumises mõningate korrektuuride tegemisega saab ära teha. Lisasin ka natuke liikumist, mis on peaaegu et iga õhtu 8-10 kilomeetrit tempokat kõndi. Seda olukorras, kus mul mõnedel päevadel juba ilma õhtuse jalutamiseta tuleb nii ehk naa täis pea 10 000 sammu päevas. Jõutreeningut ma hetkel ei tee, sest ma pole võtnud vastu otsust hakata hommikuti enne tööpäeva treeningsaali külastama. Küll ma jõuan :).

Esmalt mida ma tegin – ma jätsin välja oma menüüst magusa ja vähendasin pastaroogade arvu – oi, mulle meeldib enda tehtud pasta bolognese. Maitsev, kiire ja lihtne roog. Söön rohkem tatart, pruuni riisi jmt. Korralikku enda keedetud suppi piisava koguse lihaga jne. Allpool mõned pildid sellest, et ma ei “nälgi”, vaid tarbin päevas üle 2500 kcal toitaineid, olles sealjuures teinud makrodes mõned muudatused ja lisanud liikumise. Samuti ka kaalu muutuse:

This slideshow requires JavaScript.

Nagu kaalust näha, siis nädalaga on muutus olnud 3 kg. Natuke paljuvõitu, sest keskmiselt peaks minu kaalus oleval inimesel nädalas minema maha umbes 500 g. Tegelikku 3 kg kaalulanguse põhjust tean samuti, sest kiudainerikkamat toitu tarbides on ka seedimine parem ning eks saate aru, kuhu need esimesed kilod kiirelt kadusid. Kaalulangus ei ole mul eesmärk omaette, ma leian, et ma ei peaks olema alla 80 kg, mis tähendab seda, et mingi hetk pean jalutamisele lisama jõutreeningu, et hoida lihasmassi, mis ainult aeroobse treeninguga kipub lisaks rasvkoele kaduma. Üleval ongi tõestus sellele, et antud saate formaadis ei tee treener ja toitumisnõustaja oma tööd. Minul “kadus” toitumise korrigeerimise järel 3 kg nädalaga, saates osalejad kas võtsid projekti ajal juurde  või kaotasid sama palju oma kaalust 5 kuuga, kui minu puhul nädalaga.

Mis on siis need “imelised” toidud, mida ma söön? Ülal ma natuke andsin infot, ent ma ei tahaks anda oma personaalset toidukava kellelegi teisele. See ei ole mitte mingil juhul aus treeneri suhtes, sest ta on minu jaoks tööd teinud ja tema töö jagamine TASUTA, ei ole õiglane. Samas natuke piiluda ju võib, eks? Kogustest ma ju ei räägi :).  Üheks tähtsamaks osaks päevast on tegelikult hommikusöök, see annab jõudu terveks päevaks ja paneb ainevahetuse kohe päeva alguses tööle. Lisaks munadele (keedetud, praetud, omletis ja munapudru näol) söön ma pea iga hommik kas putru või müslit (seletan hiljem, missugust). Puder ja müsli ei tohi olla suhkruga maitsestatud ehk mitte mingit lisatud suhkrut ei tohi neis olla. Kui putrudega on see veel võimalik, et ostad omale vaid helbed ja teed nendest pudru, siis müslidega on see keerulisem – varasemalt ei olnud pea ühtegi müslit, milles polnud lisatud suhkruid. Ka tavalised pudrud tüütavad mingiks hetkeks ära ja tahaks vaheldust. Jah, me saame neisse marju lisada, kuid alati pole need käepärast. Müsliga oli kunagi nii, et treener Marek andis mulle toidukavas üheks toiduaineks röstitud müsli – küsisin, et mis kujul ja mis brändi pean ostma? Ta ütles, et osta kaerahelbed, rösti need meega ning lisa puuvilju ning marju. Tegin seda. Täna ma seda enam tegema ei pea, sest turule on tulnud müslid, kuhu pole lisatud suhkruid – ainult mesi ja külmkuivatatud marjad ja puuviljad. Samuti on samas sarjas olemas pudrud, mis on tehtud täisterakaerahelvestega ja lisatud jällegi vaid kuivatatud marju. Nauditav ja väga tervislik hommikusöök on olemas ja ei pea isegi enam kaerahelbeid meega röstima :).

This slideshow requires JavaScript.

Kes veel pole neid müslisid poelettidel näinud, siis külastage eestimaiseid kette ja need on seal lettidel väljas. Järgmisest nädalast on valikusse lisandunud ka pudrud 🙂

Olge mõnusad ja kindlasti te saavutate kõik, mida soovite. Kasutades selleks siis kas ainult oma pead või küsides nõu ja abi oma ala proffessionaalidelt.

Kena ja rahulikku jõuluaega,

Rain

Kui sinu arvates oli tegemist postitusega, mis ka su sõpradele võiks meeldida, siis vajuta allpoololevatele sotsiaalmeedia jagamisnuppudele🙂

Advertisements

2 Comments Add yours

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s